Logo của kho lưu trữ
  • Vietnamese
  • English
  • Đăng nhập
    Bạn là người dùng mới? Vui lòng nhấp vào đây để đăng kí. Có phải bạn quên mật khẩu?
Logo của kho lưu trữ
  • Đơn vị & Bộ sưu tập
  • Duyệt tìm
  • Vietnamese
  • English
  • Đăng nhập
    Bạn là người dùng mới? Vui lòng nhấp vào đây để đăng kí. Có phải bạn quên mật khẩu?
  1. Trang chủ
  2. Duyệt theo tác giả

Duyệt theo Tác giả "Nguyen, Hoai Phuong"

Đang hiển thị 1 - 1 của tổng số 1 kết quả
Số kết quả/trang
Tùy chọn sắp xếp
  • Đang tải...
    Hình ảnh thu nhỏ
    Tài liệu
    An investigation into how mindfulness practice might improve listening comprehension of English learners in Viet Nam
    (Nguyen Tat Thanh University, 2024) Nguyen, Hoai Phuong
    This study investigated the effect of short mindfulness exercises on the listening comprehension of Vietnamese students learning English. Research participants (N = 190) were randomly divided into two groups: the experimental group who received three five-minute mindfulness sessions before listening tests and the control group who received the mindfulness intervention only before the last listening test. The results showed a significant interaction effect between the group variable and test scores, indicating that mindfulness meditation can enhance listening comprehension of the experimental compared to the control group. These findings align with previous studies on the positive effects of mindfulness on listening comprehension of foreign language learners. This study suggests that mindfulness may be a valuable tool not only in education in general but also in language learning and teaching.

Phần mềm thư viện số bản quyền © 2002-2025 LYRASIS

  • Cài đặt Cookie
  • Chính sách riêng tư
  • Thỏa thuận bạn đọc
  • Gửi phản hồi